Ad1WiToLd
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 22:43, 06 Sty 2008 |
 |
Podręcznik traviana
Gdy już mamy przynajmniej 10 katapult możemy skutecznie zaatakować. Pamiętamy o tym że katapulty mogą być w innej wiosce niż twoja armia offowa, ale musisz tam wtedy wyprodukować jednostki offowe(najlepiej piechotę) które będą te katapulty osłaniać. Katapulty wysłane bez ochrony są praktycznie bez szans. Ta ochrona powinna być duża, min. 3 wojaków na jedną katapultę. Jeśli mamy już wszystko co potrzebne wybieramy cel, przy 10 katapultach to niszczenie będzie bardziej "relaksacyjne" niż destrukcyjne. Zabawa się zacznie dopiero gdy będziesz miał więcej katapult - 100 to już jest jazda. Na początku należy rozwalić pola cropowie i granary, żeby przeciwnik nie mógł wyżywić armii, jeśli to się uda to potem powinno póść już gładko, jeśli chcemy farmę to niszczymy jeszcze maina, marketa, grain milla, bakery i ew. wszystkie inne budowle nie związane z produkcją surowców(warehouse i farmy muszą przetrwać). Po takiej akcji masz dobrą farmę przynajmniej na 3 dni(zanim skasuje konto). Jeśli chcesz zniszczyć gracza totalnie, niszczysz najpierw cropy i granary, później maina i warehouse, a potem to już wszystko jak leci, możesz zacząć od pól, to już go całkowicie pozbawisz szans na odbudowę. Przy wyznaczaniu celów staraj się oszacować jaki lvl ma dany budynek(najczęściej szacuje się to po popie, nie martw się jak będziesz miał katapulty to będzie znaczyło że masz na tyle doświadczenia że możesz to oszacować) i zależnie od tego wysyłaj daną liczbę katapult. I pamiętaj że musisz wysłać atak "Normal". Szacowana liczba katów na dany lvl budynku to ok(dane dla katapult rzymskich, na wioskę bez muru, pałacu, ani stonemasona przy populacji 550, ale dla innych nacji i sytuacji jest podobnie, ew. może być potrzeba troszkę więcej katasów)
Lvl Ilość
1 2
2 2
3 2
4 3
5 4
6 6
7 8
8 10
9 12
10 14
11 17
12 20
13 23
14 27
15 31
16 35
17 39
18 43
19 48
20 53
I pamiętaj że katapulty ślemy z obstawą ale jeszcze poza tym przed nimi musi iść duży atak czyszczący wioskę z wojska. Obstawa katapult może sobie nie poradzić. Odstępy między atakami powinny być sekundowe(ideałem jest 1 sekunda), gdyż już kilkanaście sekund to dla dobrego gracza aż za dużo czasu żeby wcisnąć swój reinforcement, między twój pierwszy atak którego by nie obronił, a katapulty z którymi sobie poradzi bez trudu. Jest to sztuka trudna ale konieczna, z czasem się tego nauczysz. I czasem nie wyślij katapult przed cleanerem(atak czyszczący)
Ostatnia rzecz jakiej cię mogę jeszcze nauczyć to przejmowanie wiosek. Nie podejmuj się tego bez przynajmniej 4 bardzo dobrze rozwiniętych wiosek. Wioski przejmuje administrator(Konsu[senator]/Herszt[chieftain]/Wódz[chief]) a do jego wytrenowania będziesz potrzebował, akademii na 20 i rally pointu na 5 lub 10(ale to zakładam że już masz, może i nawet na 20tym, bo bez katapult wioski i tak nie ruszysz). Sprostanie tym wymaganiom zajmie ci bardzo wiele czasu i jeszcze więcej surowców a to dopiero początek. Teraz trzeba go wytrenować, wchodzimy w akademię a tu jednostka do wynalezienia za jedyne ok. 25k każdego surowca. Ok wytrenowaliśmy, klikamy w baraki, a tu nie ma, okazuje się że potrzebujesz jeszcze pałacu lub rezydencji tak jak do settlersów. Klikasz w rezydencję a tu się okazuje że już 20 lvl wybudowany i settlersi wysłane... tyle surowców poszło na marne... oczywiście żartuję, musisz pamiętać o tym żeby robić chieftaina w wiosce w której masz jeszcze wolne sloty(10/15/20 lvl palacu lub 10/20 lvl rezydencji) na wioskę. Prawdopodobnie masz już tam pałac na 10lvl lub rezydencję na 10lvl(możesz ją zburzyć, i w zamian wybudować pałac, będziesz miał 2 sloty wolne), ale wciąż są sloty na administratora. Najlepszym pomysłem jest pierwszego zrobić w wiosce z pałacem, gdyż taniej wychodzi zbudować pałac z 10 na 15 niż rezy z 10 na 20. Gdy już mamy wymagane budynki, wchodzimy do pałacu i.... jednostka za około 40k każdego surowca. Ale mimo wszystko opłaca się to bardziej niż settlersi gdyż otrzymujemy rozwiniętą wioskę.
Ok, po wielu dniach nerwicy związanej z kosztami treningu administratora, możemy wybrać wioskę do przejęcia. Nie może to być jednak stolica(pisze to pod nazwą wioski w widoku zewnętrznym woski przeciwnika). Kryteria idealnej wioski są podobne jak przy zajmowaniu jej settlerem, tu jednak jeszcze patrzymy na populacje wioski. Najlepiej przejmować wioskę z powyżej 600 popa, minimum to jest 500(wyjątek stanowią jedynie 15cropowce które w zależności od potrzeb można brać już nawet od 200 popa). Jeśli masz 4 wioski i jednego 15croppera to drugiego już nie bierz, weź maksymalnie 9tke gdyż 2 15tek nie dasz rady na tym etapie skutecznie prowadzić.
Wioska upatrzona, chief wytrenowany, ochrona wyt.... eee zapomniałem ci powiedzieć że administrator także potrzebuje eskorty, i to dużej, gdyż jego cena także jest wysoka. Będziesz także potrzebował kilkunastu katapult, dobrze by było gdyby były także z tej samej wioski co administrator, ale oczywiście nie trenuj specjalnie dla niego katapult jeśli masz je w innej wiosce. Najpierw wysyłamy nasze wojsko offowe żeby wyczyścić wioskę z wojska, zaraz za nimi bądź z nimi puszczasz katapulty które rozwalają pałac lub rezydencję(mam nadzieję że pamiętasz o tym żeby przed każdym większym atakiem przeskautować przeciwnika, po kliknięciu na "scout defense fortifications and troops" widzisz rozmiar pałacu/rezydencji i muru), i jeśli masz ich wystarczająco dużo to ślesz jeszcze na main building co sprawi że będzie musiał odbudować maina zanim zrobi rezydencję co da ci czas do ponownego jego zniszczenia. Jeśli nie zburzysz maina to może wybudować w wiosce pałac, i przekształcić ją w stolicę co uniemożliwi ci przejęcie wioski. Zaraz za katapultami lub z nimi idzie chief z obstawą. Odległości czasowe między atakami powinny być najwyżej kilkunastosekundowe(najlepiej gdy wszystkie ataki idą z jednej wioski, to wtedy mogą iść razem). Jeśli gracz nie zdąży odbudować rezydencji lub pałacu i odnowić lojality między twoimi atakami, to przejęcie wioski powinno ci zająć ok 6 lub 7 ataków. I pamiętaj! Upewnij się czy ślesz atak normal, gdyż często możesz przeoczyć a dopiero zorientujesz się po dojściu raportu "Nie było czasu na przejęcie wioski"
Gdy wioska zostanie przejęta administrator, zdenerwuje cię po raz ostatni. Okazuje się że przejmowałeś wioskę ~600 pop a dostałeś ~500. Niestety travian 3 ma ten minus że przy przejmowaniu wioska traci część popa.
Przed tobą została już tylko wojna o artefakty i budowa cudu świata. Ale na to nadejdzie jeszcze czas(kiedy nadejdzie będzie to ogłoszone na forum). Wojna o artefakty polega na tym, że wprowadzone zostaną wioski Natharów w których będą ukryte artefakty: Dzielą się na
Sprawiające że budynki są 5 razy wytrzymalsze (3 sztuki)
Zwiększające 2 razy pojemność kupców(3 sztuki)
Przyspieszające 2 razy wojska(5 sztuk)
Sprawiające że szpiedzy są 5 razy skuteczniejsi(3 sztuki)
Zmniejszające o połowę zużycie cropa(5 sztuk) - o te jest największa walka
Aby móc przejąć artefakt będziesz potrzebował treasure chambera(budynek), a do utrzymania go kilku/kilkunastu granary i kilkudziesięciu tysięcy żołnierzy. Wioski w których są artefakty albo cudy świata to przeważnie 15cropowce posiadające main building, palace, mur na 20lvlu, treasure chamber, stonemasona, cud świata, kilka(ok. 3) warehousów i resztę pól zajętych przez granary(z cranny, wrehouse i granary sprawa wygląda tak że gdy wybudujesz 20lvl to możesz zbudować kolejny, i tak wkoło)
Obrona cudu światu wygląda podobnie jak artefaktu, z tym że tam będziesz potrzebował jeszcze więcej granary, i kilkuset tysięcy żołnierzy, gdy zbudujesz cud świata, serwer jest twój. Ale zanim to nastąpi w twojej wiosce będzie rzeźnia na kilkaset tysięcy jednostek. Oczywiście o ile to ty będziesz ten cud świata budował. Najczęściej jest tak że kilka sojuszu łączy się w unie, i wszyscy wspierają jednego który buduje cud świata, oraz kilku którzy mają artefakty
Właśnie przekazałem ci ostatki mojej skromnej wiedzy na temat traviana, od teraz jesteś skazany sam na siebie. Tylko od ciebie zależy czy zostaniesz farmą czy wielkim wojownikiem, czy będziesz walczył u boku przyjaciół w jednym z najlepszych sojuszy, czy będziesz sam w słabym sojuszu. Przyszłość jest w twoich rękach, na koniec jeszcze dam parę wskazówek i ciekawostek:
* Naucz się które jednostki do czego służą, bez tego będziesz cały czas noobem, poznanie jednostek to klucz do sukcesu. Opis jednostek znajdziesz tutaj <link do opisu jednostek>
*Skautuj przed każdym większym atakiem, a możesz nawet skautować przed farmieniem stałych farm. Poznanie przeciwnika daje ci przewagę.
*Nie rób z traviana simcity. To jest gra wojenna, jeśli nie masz dużo czasu(1/2 logowania na dzień), rób armię defową i w razie potrzeby pomagaj przyjaciołom. Jeśli masz więcej czasu rób także armie offową, pokaż się światu.
* Znajdź sobie sittera, najlepiej dwóch i ty im też sittuj, sprawi to że wasze konta będą lepiej zadbane
* Jeśli masz obok siebie jakiegoś kolegę możesz umówić się z nim że jeden z was będzie robił wojsko offowe a drugi deffowe i w razie czego byście sobie wzajemnie pomagali. Najlepiej żebyście mieli u siebie sittera.
* Szukaj dobrego zgranego sojuszu. Niekoniecznie musi to być sojusz z topa. Ważne żeby była w nim dobra atmosfera, zgranie i duch bojowy. To jest najważniejsze. Członkowie powinni być także blisko siebie(maksimum to jedna ćwiartka), globalne sojusze są słabe i niezgrane.
* W sojuszu bądź aktywny i zawsze gotowy do pomocy, a być może zostaniesz uhonorowany jakimś stanowiskiem
* Często zaglądaj w punkty kultury i jak tylko możesz to zakładaj nowe wioski, to jest podstawa.
* Mój rekord to 400 katapult przy popie 2000 ale to jest hardkor, przeciętna ilość na 2000 popa to gdzieś 100 katapult dla dobrego gracza, mało kto buduje więcej, bo ludzie wolą armie offowe. Mój hardkor offowy to 3800 axów przy popie 420 a defowy to 6500 phalanxow przy 1033 popa
* Nie rób takich hardkorów jak te dwa moje ostatnie bo to było na kontach for fun. Taka armia uniemożliwia rozwój wiosek.
* Pamiętaj o bohaterze, jak zdobędzie lvl przydzielaj mu punkty. Nie rób multiklasowego bohatera bo to lipa jest. Jeśli jest offowy to staraj się go mieć z najcięższej offowej jednostki(Equites Caesaris/Teuton Knight/ Haeduan), a jeśli masz kilka tysięcy żołnierzy(szczególnie defa), zrób nowego herosa z najtańszej jednostki i rozwijaj go w %
* Handluj jeśli masz nadwyżki jednego surowca a braki drugiego, jeśli masz nadwyżki obydwu to rób wojsko
* Armię offową miej tylko w jednej wiosce. Nie dziel jej. Nawet jeśli byś w końcu miał cropa na dużym minusie a pola na maxa rozwiniętę, to buduj drugie, trzecie i kolejne granary i przesyłaj cropa z innych wiosek. Katapulty mogą być w innej wiosce ale muszą mieć ochronę
* Zawsze wysyłaj cleanery przed katapultami i administratorami, odstępy powinny być maksymalnie sekundowe
* Farmuj, farmuj i jeszcze raz farmuj sąsiadów jeśli masz offa. To przynosi najwięcej surowców.
* Czytaj forum traviana i sojuszowe, które także powinno istnieć
* Nie przejmuj się porażkami, graj do końca i wygraj serwer wink.gif
No i na tym kończę mój poradnik.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Radioaktywny
Wszystkie prawa do poradnika zastrzeżone
|
|
|